Algemene voorwaarden

Artikel 1. Toepasselijkheid 

Deze voorwaarden zijn van toepassing op alle overeenkomsten die de consument sluit met Westen Mode. Door te bestellen via de webshop van Westen Mode, accepteert de consument de algemene voorwaarden.

Artikel 2. Prijzen en betaling

Alle genoemde prijzen in de webshop van Westen Mode zijn in euro’s, inclusief BTW. Voor bestellingen binnen Nederland berekent Westen Mode geen handeling- en verzendkosten. De retourkosten bedragen €5,95. Bij internationale zendingen worden de verzendkosten bepaald door het land van bestemming en zijn de retourkosten voor de consument.

De consument kan bij Westen Mode met iDeal, Mastercard of Visa betalen. De betaling komt op deze manier direct bij Westen Mode binnen en de order kan direct worden verwerkt. Kiest de consument voor betalen met iDeal, dan loopt de betaling via de eigen bank. De consument kan bij Westen Mode ook achteraf betalen via Mutisafepay. Via deze methode betaald de consument de factuur pas als de artikelen geleverd en naar wens zijn.

De transacties met iDeal en creditcard worden secure afgehandeld. Dit betekent dat de betalingsgegevens, die worden doorgegeven om de betaling te verrichten, volledig zijn afgeschermd. Voor de afhandeling van de transacties maakt Westen Mode gebruik van de internetkassa van Multisafepay.

Na betaling ontvangt de consument per e-mail een bevestiging dat de bestelprocedure succesvol is doorlopen. Het is dus belangrijk dat het e-mailadres juist ingevoerd wordt.

De consument heeft geen recht op teruggaaf van het prijsverschil, als korte tijd na de bestelling de reeds aangeschafte producten afgeprijsd blijken te zijn.

Artikel 3. Levering

Na ontvangst van de betaling door Westen Mode, wordt de bestelling gegarandeerd binnen vijf (5) werkdagen verstuurd. Westen Mode maakt gebruik van de DHL pakketservice.

Afhankelijk van de bestemming gelden de volgende levertijden:
Nederland: bezorgd binnen één (1) tot twee (2) dagen
Europa: bezorgd binnen twee (2) tot vijf (5) dagen

De genoemde levertijden zijn een indicatie en gelden niet als fatale termijn. Overschrijding van levertijden geven de consument geen recht op schadevergoedingen en/of het annuleren van de order. In tijden van uitverkoop kan Westen Mode niet garanderen dat de bestelling binnen deze termijn verstuurd wordt.

Indien de consument de bestelling wil afhalen in de winkel in Musselkanaal kan dit tijdens het bestelproces worden aangegeven.

Artikel 4. Schade en aansprakelijkheid

Westen Mode is nimmer gehouden tot het betalen van enigerlei schadevergoeding aan de consument, tenzij er sprake is van opzet of grove schuld aan de kant van Westen Mode. Iedere aansprakelijkheid van Westen Mode jegens consument is in ieder geval beperkt tot ten hoogste het factuurbedrag dat de consument uit hoofde van de betreffende overeenkomst aan Westen Mode verschuldigd is.

Artikel 5. Eigendomsvoorbehoud

De artikelen blijven eigendom van Westen Mode tot het volledige factuurbedrag is voldaan.

Artikel 6. Ruilingen/retourzendingen

Westen Mode doet er alles aan om een perfect product te leveren en de consument te bedienen van juiste informatie over de artikelen op Westen Mode. Mocht een artikel desondanks niet aan de verwachting voldoen, dan kan deze geruild of geretourneerd worden.

Voor ruilingen en/of retourzendingen gelden de volgende voorwaarden:

  • Je kunt jouw pakket retourneren via een DHL Parcelshop https://www.dhlparcel.nl/nl/particulier/parcelshop. Hiervoor stuur je een e-mail naarwebshop@westenmode.nl waarin je ons heel kort vertelt welk ordernummer je wilt retourneren. Wij zorgen dan dat er een retouretiket wordt aangemaakt gebaseerd op jouw bestelling. Deze wordt vervolgens door DHL naar jou toegestuurd in een e-mail.
  • Artikelen die via de webshop van Westen Mode zijn gekocht, mogen zonder opgaaf van reden worden geretourneerd. Echter, om de dienstverlening te kunnen optimaliseren vragen wij de consument aan te geven waarom het artikel wordt geretourneerd.
  • Artikelen gekocht met korting kunnen geretourneerd worden, mits nog op voorraad.
  • De artikelen moeten per omgaande, maar uiterlijk binnen veertien (14) werkdagen na ontvangst, van de bestelling op het bezorgadres, aan Westen Mode geretourneerd zijn.
  • De artikelen moeten in originele staat van verzending zijn, ongewassen, voorzien van aangehechte labels en in originele verpakking.
  • Het retourformulier moet met de retourzending worden meegestuurd.
  • Artikelen kunnen gratis geretourneerd worden in de winkel aan A-weg 29 te Musselkanaal.
  • Voor een bijdrage in de retourkosten brengen wij €5,95 in rekening. Het te crediteren bedrag zal binnen vijf (5) werkdagen worden overgemaakt.
  • Bewaar ten alle tijden, mits beschikbaar, het verzendbewijs van de retourzending tot de retourbevestiging van Westen Mode is ontvangen. Mocht de retourzending zoek raken, dan heeft Westen Mode een bewijs van verzending nodig om eventueel over te gaan tot een schadevergoeding.
  • Westen Mode accepteert uitsluitend retourzendingen die voldoen aan de hierboven beschreven voorwaarden. Als Westen Mode de retourzending heeft ontvangen, wordt dit per e-mail bevestigd aan de consument. Retourzendingen die niet of niet binnen de gestelde tijd zijn aangemeld of retourzendingen welke niet binnen de gestelde termijn zijn geretourneerd, worden niet geaccepteerd. 

Artikel 7. Annulering van uw bestelling

Iedere bestelling kan, zonder betaling van een boete en zonder opgave van redenen, mits nog niet verzonden, binnen 24 uur nadat de bestelling is geplaatst, worden geannuleerd. Westen Mode verzoekt daartoe het contactformulier in te vullen. De orderannulering zal per e-mail bevestigd worden. Indien de geannuleerde bestelling reeds is voldaan, restitueert Westen Mode het betaalde bedrag uiterlijk binnen vijf (5) dagen.

Indien de bestelling reeds is verstuurd, zal de retourprocedure moeten worden gevolgd zoals beschreven in artikel 6. De portokosten voor het retourneren van een artikel met een klacht komen in eerste instantie voor rekening van de consument. Deze kosten zullen gecrediteerd worden indien de klacht gegrond verklaard wordt. De kleding dient te worden gewassen volgens de wasvoorschriften in het kledingstuk, indien de kleding is of wordt gewassen volgens een afwijkende methode, zal de klacht te allen tijde ongegrond worden verklaard.

Mocht de geboden oplossing niet aan de verwachting voldoen dan kan de consument de volledige bestelling binnen zeven (7) werkdagen na de geboden oplossing, zonder bijkomende kosten, annuleren. Het te crediteren bedrag zal binnen vijf (5) dagen worden overgemaakt. Deze garantie vervalt wanneer de kleding gedragen en gewassen is, zelf getracht is het gebrek te herstellen of de gebruiksaanwijzing en/of gebruiksinstructies niet zijn opgevolgd.

Artikel 8. Klachten

Westen Mode doet er alles aan om een perfect product te leveren. Mocht een kledingstuk desondanks niet aan de verwachtingen voldoen, dan dient de consument binnen vijf (5) werkdagen na ontvangst van de bestelling hiervan een melding te maken via ons contactformulier. Westen Mode zal proberen het probleem, zo spoedig mogelijk, in overleg met de consument oplossen. Teneinde de afhandeling van de klacht soepel te laten verlopen, verzoekt Westen Mode de aanwijzingen strikt op te volgen.

De portokosten voor het retourneren van een artikel met een klacht komen in eerste instantie voor rekening van de consument. Deze kosten zullen gecrediteerd worden indien de klacht gegrond verklaard wordt.

De kleding dient te worden gewassen volgens de wasvoorschriften in het kledingstuk, indien de kleding is of wordt gewassen volgens een afwijkende methode, zal de klacht te allen tijde ongegrond worden verklaard.

Mocht de geboden oplossing niet aan de verwachting voldoen dan kan de consument de volledige bestelling binnen zeven (7) werkdagen na de geboden oplossing, zonder bijkomende kosten, annuleren. Het te crediteren bedrag zal binnen vijf (5) werkdagen worden overgemaakt. Deze garantie vervalt wanneer de kleding gedragen en gewassen is, zelf getracht is het gebrek te herstellen of de gebruiksaanwijzing en /of gebruiksinstructies niet zijn opgevolgd.

Artikel 9. Privacy

Westen Mode zal persoonsgegevens nimmer aan derden ter beschikking stellen. Persoonsgegevens worden gebruikt voor het realiseren van de overeenkomst en eventuele marketingdoeleinden en het onderhouden van de klantrelatie.

Artikel 10. Overmacht

Westen Mode heeft in geval van overmacht het recht om, naar eigen keuze, de uitvoering van de bestelling op te schorten, dan wel de bestelling te annuleren. Westen Mode stelt de consument, in dit geval, hiervan zo spoedig mogelijk op de hoogte. Westen Mode is nimmer gehouden tot het betalen van enigerlei schadevergoeding aan de consument, mits dit in de gegeven omstandigheden naar maatstaven van redelijkheid en billijkheid onaanvaardbaar zou zijn. Bij overmacht is onder andere sprake in geval van stakingen, ziekte onder het personeel, storingen in het computersysteem en storingen in het transport, ongeacht of zich dit voordoet bij Westen Mode of bij haar toeleveranciers.

Artikel 11. Diversen

Westen Mode behoudt het recht de Algemene Voorwaarden van tijd tot tijd te wijzigen of aan te vullen.

Westen Mode is onderdeel van Modecentrum Westen B.V. en staat geregistreerd bij de Kamer van Koophandel onder nummer 02323900. BTW nummer: NL0064914443B01.

Artikel 12. Vragen?

Vragen kunnen gesteld worden middels ons contactformulier of door contact op te nemen met de klantenservice van Westen Mode.

Mocht een besteld artikel niet meer op voorraad zijn, dan kan Westen Mode proberen dit artikel na te bestellen bij de leverancier. Mocht blijken dat het artikel niet meer of te laat wordt geleverd, dan kan de order binnen dertig (30) dagen zonder opgaaf van reden geannuleerd worden. Dit volgens de Wet Koop op Afstand. Westen Mode restitueert het betaalde bedrag uiterlijk binnen vijf (5) werkdagen.