Op werkdagen voor 15:00 uur besteld, morgen in huis!
 
€ 0,00Gratis verzending vanaf €50,- op de nieuwe dames en heren collectie
0
Gratis verzending vanaf €50,- op de nieuwe dames en heren collectie

FAQ - Veelgestelde vragen

Bestellen

1. Bestellen, hoe werkt dat?

Bestellen op de webshop is eenvoudig. Ga naar het artikel van jouw keuze. Kies de juiste maat en het gewenste aantal. Klik vervolgens op de knop 'In winkelmand'. Het gewenste artikel wordt nu in de winkelmand geplaatst. Daarna zijn er de volgende keuzemogelijkheden: 'Bestellen' of 'Verder winkelen'. Wanneer je klaar bent met winkelen, kun je de bestelling afronden door te klikken op het boodschappentasje, rechts bovenin het scherm. In de winkelmand kunnen eventueel nog wijzigingen in de bestelling gedaan worden. Is de bestelling naar wens? Klik dan op de knop 'Bestellen' en volg de stappen in het bestelproces. Beschik je over een kortings- of promotiecode dan kun je deze invullen voordat je op de knop 'Bestellen' drukt.

Wanneer de artikelen in de winkelmand zijn geplaatst, zijn deze nog niet voor jou gereserveerd. Zodra het bestelproces is afgerond, wordt de voorraad van de artikelen bijgewerkt. De voorraad van de webshop is dezelfde voorraad als die van de winkel. Hierdoor kan het voorkomen dat op het moment van bestellen hetzelfde artikel verkocht wordt in de winkel. In dat geval wordt er zo spoedig mogelijk contact opgenomen en wordt gezocht naar een passende oplossing.

2. Is er een minimum bedrag vereist om een bestelling te plaatsen?

Wij hanteren geen minimum aankoopbedrag.

3. Zijn altijd alle artikelen op de webshop op voorraad?

Wij behandelen ons online assortiment en voorraad met de grootst mogelijke zorg. Helaas kan het voorkomen dat tijdens het verwerken van de bestelling een product niet meer op voorraad is, of niet aan de door ons gestelde kwaliteitseisen voldoet. In dat geval krijg je hierover meteen bericht en wordt het aankoopbedrag van het artikel binnen 5 werkdagen teruggestort.

4. Hoe weet ik of mijn bestelling gelukt is?

Wanneer je de bestelling hebt afgerond, ontvang je een bevestigingsmail.

5. Waarom moet ik mijn telefoonnummer invoeren?

Wij bellen je nooit zomaar, maar mocht er iets aan de handzijn met jouw bestelling dan nemen wij graag zo snel mogelijk contact met jou op. Het liefst telefonisch om zo snel mogelijk met een passende oplossing te kunnen komen.

6. Ik heb geen bevestigingsmail ontvangen, hoe kan dit?

Bij het invullen van jouw gegevens tijdens het bestelproces dienen alle gegevens correct te worden ingevuld, zo ook jouw e-mailadres. Let daarom goed op of je het juiste e-mailadres hebt opgegeven. Ook kan het voorkomen dat de bevestigingsmail tussen jouw spam/reclame terecht komt.

7. Kan ik ook vanuit het buitenland online bestellen?

Ja, dat kan! Wel worden hier standaard verzendkosten voor gerekend met andere tarieven (zie onderstaande tabel).

België € 10,00

Duitsland €10,00

Luxemburg € 10,00

Groot Brittannië  €10,00

Betalen

1. Op welke manieren kan ik mijn bestelling betalen van uit Nederland?

In het bestelproces kun je aangeven hoe je wilt gaan betalen. Je kan kiezen voor Ideal, Mastercard of Visa. Je kunt er ook voor kiezen om de bestelling na ontvangst te betalen tot een bedrag van €150,00 als je voor de eerste keer betaalt via Multisafepay. Ben je al bekend bij Multisafepay dan kun je bestellen tot een bedrag van €300,00

 

2. Op welke manieren kan ik mijn bestelling betalen van uit het buitenland?

Dan kan je kiezen voor Visa of Mastercard. Eventueel zou het kunnen via een overboeking, neem hiervoor contact met ons op. 

3. Hoe lang duurt het voordat de betaling wordt afgeschreven?

Een betaling via Ideal wordt meteen afgeschreven. De betaling met de creditcard wordt op een vaste datum van je rekening afgeschreven.

4. Ik heb gekozen voor de optie achteraf betalen, hoe werkt dit?

Ca. 4-8 werkdagen na het plaatsen van jouw bestelling ontvang je een betalingsverzoek via de e-mail van Multisafepay, in deze mail staan de betaalmogelijkheden. Heb je deze mail na 4-8 werkdagen nog niet ontvangen? Neem dan contact met ons op. 

5. Ik heb een kortingscode of promotiecode ontvangen, hoe werkt dit?

Een aantal keren per jaar sturen wij kortingscodes via de mail, deze kun je verzilveren in de winkel of op onze webshop.  Je kan jouw kortingscode verzilveren in de winkelwagen bij het veld Promotiecode. Let op: je kunt jouw promotiecode slechts één keer verzilveren. 

6. Ik krijg de melding dat mijn kortingscode/promotiecode niet geldig is, hoe kan dit?

Het komt wel eens voor dat er actiecodes in omloop zijn op diverse websites. Dit zijn helaas niet onze actiecodes en worden daarom ook niet geaccepteerd. Wij verstrekken uitsluitend per post en mail onze kortingscodes. 

7. Welke cheques worden geaccepteerd?

In de webshop kunnen er geen cheques worden ingewisseld. Wel kun je je bonuspunten bij ons verzilveren die je krijgt bij besteding vanaf €10,-. 

 

Verzenden

1. Moet ik verzendkosten betalen?

Bij afgeprijsde (sale) artikelen, nieuwe collectie onder de €50,- en bij de Fashion Giftbox rekenen wij altijd verzendkosten, bij minimale besteding vanaf 50,- aan nieuwe collectie / niet afgeprijsde artikelen komen deze te vervallen. De verzendkosten voor Nederland bedragen €4,95. 

2. Wat is de levertijd van mijn bestelling?

Bestellingen die op werkdagen vòòr 15.00 uur geplaatst zijn, worden op maandag t/m zaterdag binnen één dag bezorgd met uitzondering van feestdagen.

3. Kan ik mijn bestelling ook in de winkel afhalen?

Ja, wanneer je ervoor hebt gekozen de bestelling op te halen in de winkel, dan ligt deze in de loop van de volgende werkdag klaar bij de receptie. Zodra de bestelling klaar ligt ontvang je een e-mail

4. Kan ik mijn bestelling ook afhalen bij een DHL Parelshop of een afwijkend afleveradres?

Ja, ook dit kan. Dit dien je tijdens het bestelproces aan te geven. 

5. Ik was niet thuis op het moment van bezorgen, wat nu?

Indien je de eerste keer niet thuis bent, zal DHL een notitie achterlaten met de vervolgstappen. Vaak komen zij een dag later terug. Ben je ook dan niet thuis, dan brengt DHL de bestelling naar de dichtstbijzijnde DHL Parcelshop

6. Wat moet ik doen als ik een beschadigd of verkeerd artikel heb ontvangen?

Wanneer je een verkeerde bestelling, onjuist artikel of beschadigd artikel ontvangt, neem dan direct contact op met de klantenservice webshop via 0599 - 417717 of via webshop@westenmode.nl. Wij zullen er voor zorgen dat het probleem zo snel mogelijk wordt opgelost.

7. Ik heb mijn bestelling ontvangen, maar nog geen factuur van Multisafepay ontvangen. Wat nu?

Ca. 4-8 werkdagen na het plaatsen van jouw bestelling ontvang je een betalingsverzoek via de e-mail van Multisafepay, in deze mail staan de betaalmogelijkheden. Heb je deze mail na 4-8 werkdagen nog niet ontvangen? Neem dan contact met ons op

 

Retourneren

1. Binnen welke termijn kan ik ruilen of retourneren?

Het kan voorkomen dat een artikel toch niet helemaal voldoet aan jouw verwachtingen. Wij bieden dan de mogelijkheid het artikel te retourneren. Retourneren is mogelijk binnen 14 dagen na ontvangst van de bestelling.

2. Kunnen afgeprijsde artikelen ook worden geretourneerd?

Ja, geen probleem!

3. Ik wil mijn bestelling retourneren, hoe werkt dit?

Je kunt jouw pakket retourneren via een DHL Parcelshop https://www.dhlparcel.nl/nl/particulier/parcelshop. Gebruik hiervoor de meegeleverde retourbon. Verpak de bestelling, bij voorkeur, in de originele verpakking en voeg het ingevulde retourformulier bij. Plak vervolgens het retouretiket dat je hebt ontvangen van ons goed zichtbaar op de doos. Lever het pakket af bij de dichtstbijzijnde DHL Parcelshop. Bewaar de verzendbevestiging zorgvuldig, dit is voor jou het bewijs van retourzending. Zodra wij jouw retourzending hebben ontvangen en verwerkt ontvang je een retourbevestiging via de e-mail. 

 

Of je kunt jouw bestelling gratis retourneren in de winkel. Geef bij de receptie aan dat het om een retour van de webshop gaat. Neem voor een goede verwerking van de retourzending, het retourformulier mee dat bij de bestelling zit. Het aankoopbedrag wordt door middel van terugstorting op dezelfde rekening waarmee de betaling is gedaan, dit geldt ook voor VISA en MasterCard betalingen. De verwerkingstijd hiervoor bedraagt vijf werkdagen

 

Let op: Geretourneerde artikelen worden alleen geaccepteerd wanneer ze onbeschadigd, ongebruikt en met aangehecht prijskaartje zijn.

 

4. Welke kosten zijn verbonden aan het retourneren?

Voor een bijdrage in de retourkosten brengen wij €4,95 in rekening. Dit bedrag wordt verrekend met de eventuele verzendkosten of wordt in mindering gebracht op het terug te betalen bedrag. Het kan voorkomen dat jouw voorkeur uitgaat om via een andere pakketdienst te retourneren en natuurlijk is dit geen probleem. De kosten zijn echter voor eigen rekening en wij zullen uiteraard geen retourkosten in rekening brengen. Bij internationale retourzendingen worden de verzendkosten bepaald door het land van verzending en zijn de retourkosten voor de consument. 

5. Ik wil mijn artikel omruilen, hoe werkt dat?

Wil je het artikel een maatje groter of kleiner? Natuurlijk is dit geen probleem, mits dit product bij ons op voorraad is. Mits het om hetzelfde artikel gaat, rekenen wij hier geen retourkosten voor. Wil je zeker van je omruiling zijn? Neem dan alvorens contact met ons op, wij zullen er voor zorgen (indien het artikel voorradig is) dat deze voor jou wordt gereserveerd. Zo bent je zeker van je omruiling.

 

6. Wanneer wordt het aankoopbedrag van mijn retourzending teruggestort?

De terugbetaling van het aankoopbedrag wordt door middel van terugstorting op dezelfde rekening waarmee de betaling is gedaan, dit geldt ook voor VISA en MasterCard betalingen. De verwerkingstijd hiervoor bedraagt vijf werkdagen. Indien je een aankoop hebt gedaan via de optie 'achteraf betalen', informeren wij Multisafepay over de gewijzigde en/of geannuleerde bestelling en je ontvangt, indien van toepassing, van Multisafepay een nieuw betaaloverzicht.Wanneer je de gehele bestelling retour stuurt, worden de verzendkosten vergoed. Let op: de eventuele retourkosten kunnen wel in rekening worden gebracht.

 

Account

5. Ik wil graag mijn adres wijzigen. Hoe moet dat?

Klik op ‘’inloggen’’ rechtsboven in en log in. Klik vervolgens rechtsboven in op ‘’mijn account’’, hier kun je je gegevens aanpassen. Lukt het niet? Neem dan contact met ons op. 

 

1. Hoe maak ik een account aan?

Klik voor het aanmaken van een account op "Inloggen" rechtsboven in. Vul de gegevens in en volg vervolgens de stappen die worden aangegeven.

 

2. Ik heb nog geen account aangemaakt, maar krijg toch de melding dat ik me al heb geregistreerd, hoe kan dit?

Ben je al geregistreerd met e-mail als klant in de winkel? Dan kun je je wachtwoord opnieuw opvragen met het opgegeven e-mailadres. Klik op ‘’inloggen’’ rechtsboven in en klik op ‘’wachtwoord vergeten’’ vul dan het opgegeven e-mailadres in en je ontvangt per mail een link om je wachtwoord in te stellen. 

 

3. Wat moet ik doen als ik mijn wachtwoord ben vergeten?

Klik op ‘’inloggen’’ rechtsboven in en klik op ‘’wachtwoord vergeten’’ vul dan je e-mailadres in en je ontvangt per mail een link om je wachtwoord te veranderen.

4. Hoe spaar ik bonuspunten?

Wanneer je als klant geregistreerd staat bij Westen Mode spaar je automatisch punten, zowel op de webshop als in de winkel, hier aan zijn geen kosten verbonden. Bij iedere €10,- die je besteedt op je aankoop in de winkel of webshop, ontvang je één punt. Jouw persoonlijke bonus punten worden digitaal geregistreerd. Het saldo van de gespaarde punten staat onderaan de kassabon. Iedere 50 punten hebben een waarde van €7,50, je kunt je punten te allen tijde laten verzilveren. Je punten blijven onbeperkt geldig.

De Fashion Giftbox

1. Welke arrangementen zijn er?

Je kunt kiezen uit drie arrangementen namelijk: Shop & Lunch, Shop & High Tea en de Shop & Bite. 

 

2. Wat zit er in de Fashion Giftbox?

De giftboxen bevatten allemaal een arrangement voor in het Westen Café en een Westen Mode ModeCheque. In de luxe Fashion Giftboxen (de Shop & Lunch en de Shop & High Tea) zit ook een flesje heerlijke Italiaanse prosecco. 

3. Waar kan ik de Fashion Giftbox kopen?

Je kunt de Fashion Giftbox bij ons in de winkel kopen of in onze webshop. 

4. Hoe kan ik een van de arrangementen boeken?

Heb je de Fashion Giftbox cadeau gekregen en wil je het arrangement boeken? Kies dan een datum waarop jij graag gebruikt wilt gaan maken van dit arrangement en met hoeveel personen. Bel ons op 0599 - 412700 of mail naar horeca@westenmode.nl en reserveer o.v.v. de gekregen giftbox. Heb je een allergie of speciale wensen? Laat het ons weten.

 

5. Ik wil graag met drie of meerdere personen gebruik maken van dit arrangement, is dit mogelijk?

Ja, de extra prijs bedraagt voor de Lunch en High Tea arrangement €15,00 per persoon. 

Voor de Bite arrangement bedraagt dit €5,00 per persoon.

6. Hoe kan ik de ModeCheque uit mijn Fashion Giftbox Verzilveren?

De Westen Mode ModeCheque die je hebt gekregen is een geldig betaalmiddel in onze winkel. Deze cheque is niet online te gebruiken in onze webshop. 

Je kunt de waarde van de cheque in meerdere keren besteden. Het tegoed op de cheque is na de uitgiftedatum één jaar geldig

7. Ik wil graag meerdere Fashion Giftboxen cadeau geven, zijn hier mogelijkheden in?

Ja! Wil jij bijvoorbeeld graag je werknemers of zakenrelaties verrassen? Neem dan contact met ons op voor de mogelijkheden. 

Contact en overige vragen

1. Hoe kan ik jullie bereiken?

Je kunt ons telefonisch bereiken op maandag tot en met vrijdag van 09:00 tot 17:30 uur. Op donderdag avond 21:00 uur, op zaterdag van 09:30 - 17:30 en op koopzondag van 13:00-17:00 uur. Mailen kan natuurlijk altijd.

Klantenservice winkel
Telefoonnummer: 0599 - 412700

E-mailadres: winkel@westenmode.nl

Klantenservice webshop
Telefoonnummer: 0599 - 417 717

E-mailadres: webshop@westenmode.nl

 

Kantooradres Westen Mode

A-weg 29

9581 AL Musselkanaal

2. Wat zijn jullie openingstijden?

Maandag 13:00 - 17:30 uur

Dinsdag 09:30 - 17:30 uur

Woensdag 09:30 - 17:30 uur

Donderdag 09:30 - 21:00 uur (koopavond)

Vrijdag 09:30 - 17:30 uur

Zaterdag 09:30 - 17:30 uur

Zondag zie onze acties en events pagina

 

En natuurlijk kun je 24 / 7 shoppen in onze webshop!

3. Hoe zit het met mijn Privacy en Veiligheid?

Wij respecteren jouw privacy en veiligheid. Daarom gaan wij zorgvuldig met de door ons verkregen gegevens om en zullen wij er voor zorgen dat deze gegevens voldoen aan de toepasselijke wet- en regelgeving. Je vindt hier onze Algemene Voorwaarden en ons Privacy Statement.

4. Hoe kan ik een klacht melden?

Wij zijn jou graag van dienst om je klacht zo goed mogelijk te behandelen. Hiervoor kun je mailen naar klantenservice@westenmode.nl

5. Hoe kan ik ideeën en/of tips doorgeven?

Heb je aanbevelingen, tips, ideeën of wil je gewoon iets met ons delen? Dan horen wij dat natuurlijk graag. Hiervoor kan je mailen naar klantenservice@westenmode.nl